חדשות - אפס פליטת CO2 עבור מכוניות וטנדרים חדשים בשנת 2035

02.04.2023  אפס פליטת CO2 עבור מכוניות וטנדרים חדשים בשנת 2035

ב-14 בפברואר אישר הפרלמנט האירופי את הפחתת פליטת ה-CO2 החדשה
יעדים למכוניות נוסעים חדשות ולכלי רכב מסחריים קלים, כחלק מחבילה "כשיר ל-55".
עם 340 הצבעות בעד, 279 נגד ו-21 נמנעים, חברי הפרלמנט אישרו את ההסכם שהושג עם המועצה על תקני ביצועי פליטת CO2 מתוקנים עבור מכוניות וטנדרים חדשים
בהתאם לשאיפות האקלים המוגברות של האיחוד האירופי.


החקיקה החדשה קובעת את הדרך לעבר אפס פליטת CO2 עבור מכוניות נוסעים חדשות וכלי רכב מסחריים קלים בשנת 2035 (יעד כלל צי האיחוד האירופי להפחתת פליטת CO2 מיוצר על ידי מכוניות וטנדרים חדשים ב-100% בהשוואה ל-2021).
יעדי ביניים להפחתה פליטות לשנת 2030 נקבעים על 55% עבור מכוניות ו-50% עבור טנדרים.

אמצעים מרכזיים נוספים שנקבעו בתקנה:
• הנציבות תציג עד 2025 מתודולוגיה להערכת נתונים ולדווח עליהם בנושא פליטת CO2 לאורך כל מחזור החיים המלא של מכוניות וטנדרים הנמכרים בשוק האיחוד האירופי, מלווה בהצעות חקיקה במידת הצורך;
• עד דצמבר 2026, הנציבות תעקוב אחר הפער בין הפליטה ערכי הגבלה ונתוני צריכת הדלק והאנרגיה בעולם האמיתי, דווח על מתודולוגיה להתאמת פליטת CO2 הספציפית של היצרנים, ולהציע אמצעי מעקב מתאימים;
• יצרנים האחראים על היקפי ייצור קטנים בשנה קלנדרית (1,000 ל-10,000 מכוניות חדשות או 1,000 עד 22,000 טנדרים חדשים) עשויה לקבל חריגה עד
סוף 2035 (מי שרושמים פחות מ-1,000 כלי רכב חדשים בשנה ממשיכים להיות בפטור);
• מנגנון התמריצים הנוכחי של כלי רכב אפס ונמוך פליטות (ZLEV), אשר מתגמל יצרנים שמוכרים יותר רכבים כאלה (עם פליטות מאפס עד 50 גרם CO2/ק"מ, כגון רכבים חשמליים והיברידית פלאג-אין בעלת ביצועים טובים) עם יעדי הפחתת פליטת CO2 נמוכים יותר, יותאמו כדי לעמוד במכירות הצפויות. מ-2025 עד 2029, רף ZLEV נקבע על 25% למכירות של מכוניות חדשות, ו-17% לטנדרים חדשים, והחל משנת 2030 יוסר התמריץ;
• מדי שנתיים, החל מסוף 2025, תפרסם הנציבות דוח להעריך את ההתקדמות לקראת ניידות כביש אפס פליטה.

הרשמה להתאגדות צרו קשר
א ב ג ד ה ו ש
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31